Vi har hatt denne noen måneder og jobbet med å sette denne i presentabel stand. 1963 Mercedes Benz 220S. Restaurert for noen år siden og ytterliggere forfinet hos oss. Bilen har vært igjennom en teknisk sjekk og fått ny EU -Kontroll. Vi har også gitt denne en full shine og montert nye hvitside dekk, heldekkende kapsler og nytt teppe fra Tyskland etter originale mål og nye tidsriktige skilt. Originale felgkapsler med ringer medfølger. Vi har også ett restaurert sett med 13″ felger liggende. Forseter er av noe nyere dato med hodestøtter. Hele og fine “heckflosse” begynner å bli veldig sjeldne og prisene i Europa er raskt stigene. Her har du sjansen til å skaffe et fint eksemplar, men som også kan forfines videre med bedre kromdetaljer og andre små detaljer. Men det er en fin hyggejobb å få denne videre mot 100% original. Bilen har vært jevnlig på Eu kontroll fra 1999 til 2014 og bare kjørt 5000 km på 15 år. Kmteller viser ca 25000 men vi regner med at denne har gått rundt i hvertfall en gang.

KMstand er avlest, men kan ikke garanteres på en 55 år gammel bil.

Ved hjelp av hyggelige mennesker hos Statens Vegvesen har vi fått kartlagt bilens historie i Norge. Dette er en Vestfold bil som stort sett hele sitt liv har hatt tilholdssted der. Registrert første gang 4.8.1966 på et firma som het Samtrygd. Det kan se ut som første skilt var Z-73246. Bilen har vært kontinuerlig registrert i hele dens levetid og har også hatt registreringsnummeret LS 23531. Dagens registreringsnr K-2002 har en tidligere eier valgt etter at man kunne velge registreringsnr på veteranbiler. Det skal imidlertid være mulig å bytte en gang til, og hvis noen ønsker det opprinnelige skiltet, Z-73246, tilbake og det er ledig skal det være en mulighet for dette.  Bilens dokumenterte historikk følger selvfølgelig med bilen.

Vi vil ha 159.000,- for denne som er langt under internasjonale priser.

Kontakt Dag Oppegaard på tlf 64959930 eller dag@sonbb.no

HISTORIEN OM MERCEDES BENZ HECKFLOSSE

W111 ble introdusert i august 1959 i tre versjoner med ulike utstyrsnivåer og graden av trim med det kjente 2,2-liters motoren. Karosseriet,
delt med den fire-sylinder W110, var utstyrt med panoramavinduer og finner. Dette hadde vært den høyeste mote i USA på 1950-tallet,
men Mercedes-Benz var kanskje litt sent ute. Derfor ble etterfølgeren W108 allerede annonsert i august 1965. Men Mercedes-Benz ga ikke opp W111-karosseriet for det. I juli 1965 ble 230 S introdusert som en inngangsmodell til S-Klassen. Modellen ble produsert til januar 1968. Deretter forsvant versjonene av Heckflossen. Produksjonen utgjorde 338 004 fire-dørs personbiler.